Posted by on 10 sierpnia 2018

ZNACZENIE DYSCYPLINY. Terminowi dyscyplina przypisuje się zazwyczaj trzy znaczenia, dlatego nie zawsze jest jasne, co się ma na myśli używając tego słowa. Na przykład, co myśli nauczyciel mówiąc: Temu chłopcu potrzebna dyscyplina. Jedno powszechnie przyjęte znaczenie to kara. W zdaniu cytowanym powyżej nauczyciel może sądzić, że chłopiec powinien być karany. Drugie znaczenie to kierowanie przez zmuszanie do posłuszeństwa i właściwego zachowania się. Nauczyciel tak pojmujący to słowo, uważa, że chłopiec potrzebuje kogoś, kto by nim kierował, kontrolował go i trzymał w karbach, zakłada, bowiem, że chłopiec nie umie czy nie chce robić tego sam. W trzecim znaczeniu – to ćwiczenie, które poprawia i wzmacnia. Zakłada się tutaj, że celem jest dyscyplina wewnętrzna, że zadaniem ćwiczenia jest umożliwić jednostce ludzkiej kierowanie sobą i samokontrolę. A więc używając tego słowa w tym sensie. Nauczyciel ma na myśli, że chłopie c potrzebuje doświadczeń, które udoskonalą jego samokontrolę i zrobią z niego jednostkę, która kierować będzie sobą bardziej samodzielnie. Zdarzają się jednak wypadki, że nauczyciel nie widzi wyraźnych różnic między tymi kilkoma znaczeniami i ma na myśli wszystkie trzy znaczenia tego słowa. [podobne: refundacja aparatu słuchowego, nfz szczecin przeglądarka skierowań, mednet ]

Powiązane tematy z artykułem: mednet nfz szczecin przeglądarka skierowań refundacja aparatu słuchowego

Posted by on 10 sierpnia 2018

ZNACZENIE DYSCYPLINY. Terminowi dyscyplina przypisuje się zazwyczaj trzy znaczenia, dlatego nie zawsze jest jasne, co się ma na myśli używając tego słowa. Na przykład, co myśli nauczyciel mówiąc: Temu chłopcu potrzebna dyscyplina. Jedno powszechnie przyjęte znaczenie to kara. W zdaniu cytowanym powyżej nauczyciel może sądzić, że chłopiec powinien być karany. Drugie znaczenie to kierowanie przez zmuszanie do posłuszeństwa i właściwego zachowania się. Nauczyciel tak pojmujący to słowo, uważa, że chłopiec potrzebuje kogoś, kto by nim kierował, kontrolował go i trzymał w karbach, zakłada, bowiem, że chłopiec nie umie czy nie chce robić tego sam. W trzecim znaczeniu – to ćwiczenie, które poprawia i wzmacnia. Zakłada się tutaj, że celem jest dyscyplina wewnętrzna, że zadaniem ćwiczenia jest umożliwić jednostce ludzkiej kierowanie sobą i samokontrolę. A więc używając tego słowa w tym sensie. Nauczyciel ma na myśli, że chłopie c potrzebuje doświadczeń, które udoskonalą jego samokontrolę i zrobią z niego jednostkę, która kierować będzie sobą bardziej samodzielnie. Zdarzają się jednak wypadki, że nauczyciel nie widzi wyraźnych różnic między tymi kilkoma znaczeniami i ma na myśli wszystkie trzy znaczenia tego słowa. [podobne: refundacja aparatu słuchowego, nfz szczecin przeglądarka skierowań, mednet ]

Powiązane tematy z artykułem: mednet nfz szczecin przeglądarka skierowań refundacja aparatu słuchowego